Saturday, 25 August 2012

Aug. 25. Szombat, kis esti edzés meg egy kis okoskodás:)

Tegnap este 3 szelet pizza, 2 pohár bor és egy keserű csokis Bounty, csodálatos éjszaka, beszélgetés stb...:P És még táncoltunk is, meg hallgattunk Demis Roussost:):):) Hogy ez hogy jutott eszünkbe nem tudom, de jót nevettünk rajta. Tökéletes éjszaka. A mai nap viszont már nem annyira 3 óra alvással és jó sok melóval, de délután tudtam hunyni még 1.5 órát, így mostanra egész jól vagyok:D
Edzettem is, de nem vittem túlzásaba, csak annyira, hogy megizzadjak és érezzem, hogy vannak izmaim. A Tabata timer-t beállítottam 50:10 / 6 gyakorlat / 2 kör
1. guggolásból felugrás
2. plank tart
3. mountin climber
4. jobb oldal plank tart
5. helyben futás magastérdemeléssel
6. bal oldal plank tart

Utána még 20 perc elliptic trainer (ha már van ugye:)), és 20 női fekvő, 10 dive bomber és 10 tricpesz nyújtás széken.
45 perc. Ennyi pont elég volt most nekem.

A kedvesem nagyon örült a könyvnek, hétfőn kezdjük:)
A basic programmal kezdem, ami 10 hetes, az 1. és 2. hét ugyanaz,izom-állóképesség block (muscular endurance). Heti 4 edzés, 4 gyakorlat egy nap, amit a létra módszerrel kell csinálni. Tehát mondjuk fekvőből megcsinálok egyet, utána kettőt, utána hármat, utána négyet, majd visszafele három, kettő egy. 7,5 percig. Szóval 4 gyakorlat x7.5 perc, az annyi mint 30 perc. Bemelegítés nyújtásom átlag 15 perc, tehát 45 perc. Mellette tartani akarok még heti egy futást, és valamelyik edzés után meg taposni egyet az elliptic traineremen. De mivel nem vagyok azért már annyira basic, így ezt a részt csak 1 hétig fogom csinálni. Hétfőtől részletesen beszámolok itt róla:D

ortorexia Ezt a cikket találtam ma. Érdemes elolvasni. Angélával beszéltünk, hogy minket ez a veszély nem fenyeget:). Szerintem ebben is, mint minden másban a mértékletesség számít. Én úgy vettem észre magamon, hogy heti egy mellékajálás belefér, (pizza, süti, bor, sör), de fontos, hogy tudjuk, hol a határ. És persze számít a megfelelő minőségű és mennyiségű mozgás is. Az életet élvezni kell, nem szabad szigorú szabályok szerint élni az életünk. Persze, hogy én is megnézem, hogy mit veszek, eltervezem, hogy mit főzök, de ha egy nap nem úgy jön össze (vagy akár kettő), az még nem a világ vége. Abba hagytam a kalóriszámolást is, mert nincs rá időm, energiám, hogy mindent lemérjek, beírjam, számoljam. Számomra időpocsékolásnak tűnik. Aki ebben benne van, az már úgy is tudja, hogy mi a jó kaja, mit szabad, mit nem, de nem vagyunk foglyok.  És főleg nem saját magunk foglya. Elegen szabnak nekem határokat, nehogy már még magamnak is ezt csináljam. Most is megyek, eszek egy kis párolt zöldséget csirkemellel, majd esti film nézés közben még egy kis túró is csúszni fog. És nem csak azért, mert egészséges, hanem mert baromi finom:):):):)

És még olvastam ezt is: exorexia. Ez is egy érdekes téma. Ez talán még picit engem is érint...de mivel belátom, hogy az edzés számomra mennyire fontos, nem másnak kell rá figyelmeztetnie, ez azt jelenti, hogy itt is tudom, hol a határ. Például a múltkori futás. Kívántam, akartam, de tudtam, hogy nem kell az már nekem, ne hajszoljam túl magam. Persze azért edzettem mást:) De tudom, hogy mennyit bírok fizikailag a mindennapi életem mellett.

Egészségesen táplálkozni, sportolni, mozogni jó!!!! Más az ember közérzete, jobb az alakja, szebb a bőre, vidámabb, kiegyensúlyozottabb. Ez számít és fontos is. De mint ahogy írtam fentebb, nem szabad, hogy ez uralja az életünket. Vigyáznunk kell magunkra és egymásra:)

1 comment: