Thursday, 6 September 2012

Sütik

Ahoképest, hogy fáradt vagyok (másnapos már nem:)), meg sok volt a melóm, még ilyenekre is jut időm nekem. Ilyenkor válik valóra az a mondás, hogy amit akarunk, arra van időnk.
Miután végeztem a meló javával, megkívántam valami édeset. Nézegettem a neten, hogy azért mégse olyan legyen,amibe fél kiló cukor meg 25dkg margarin kell, hanem legyen diétás, egészséges.

Első körben megcsináltam ezt:
túrós-zabpelyhes süti
Annyit variáltam rajta, hogy én fél kiló túrót raktam bele (0%-osat), meg nem volt elég vanília aromám, így rumaromával pótoltam, mert gondoltam nem fogja elrontani. Nem is:)

Ilyen volt egészben.
Felszeletelve pedig így nézett ki:)
Finom lett, és persze egészséges:)

Míg ez sült, addig gondolkodtam, hogy hát ez mégse olyan igazi süti-süti és jó lenne valami kakaós is, így az egyik régi bevált receptemet átvariáltam.

Joghurtos-bögrés-tk. lisztes süti

2 bögre tk. liszt
1 bögre cukor helyett nekem negyed bögre stevia és negyed bögre canderel por
fél csomag sütőpor
2 tojás 
fél pohár olaj
1 bögre (low fat) natúr joghurt
3 ek. kakópor
Összekutyul, 180 fokra előmelegített sütőben 20-25 perc alatt (tűpróba) készre süt. Megesz, örül:)
Kicsit göcsörtös lett a teteje, mert nem simítottam el szépen a tepsiben:(
Szeletelve már nem is látszik:)

Egyébként nem én fogom mindent megenni, ne hűledezzetek:) Van egy visszajáró vendégem, egy idősebb csávó Írországból, és hozott már nekem ajándékot, így most rajtam a sor. Meg jön főnököm is, ő is kap belőle, meg reggel Kedvesemnek meeting-je lesz és beugrik, én meg készítek neki egy "care pack"-ot:)

És a munkában megfáradt "háziasszony":)
Tényleg nem értem, hogy miért nem vagyok én még férjnél? Szép vagyok, csinos, okos, tudok főzni, sütni, szeretem a tisztaságot és mindezek fejében még az egom se nagy:D:D

Most megyek, főzök még egy kis paprikás csirkét is, csak mert annyira unatkozom:), utána meg edzés. Majd írok arról is:)









8 comments:

  1. Replies
    1. Én felesben használtam steviával.

      Delete
  2. Jól hangzik a túrós süti, de gyümölccsel még könnyebbé lehet tenni. Én ilyet csináltam: http://prettywitch.blog.hu/2012/08/07/szilvas-turos_sutemeny

    Édesítőnek nem lenne jobb az eritritol? Természetes, de nullkalóriás.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Finom is volt:), de a tiéd sem lehet rossz:)Most próbálgatom a steviát, hogy mi az a mennyiség, amitől még nem érződik a mellékíz, nemrég vettem, így még nincs túl sok tapasztalatom vele, kis mennyiségben egyáltalán nem érződik az íze. Majd utána járok, hogy itt erre fele hol lehet kapni eritritolt.

      Delete
  3. Pretty, jó recept, de nem volt túl édes ez mind együtt? A szilva is elég édes gyümölcs. Én azt szoktam figyelni, hogy gyors vagy lassú CH van-e a kajában, és ebben elég sok a gyors, szóval délutáni falat (uzsira mennek a gyors CH-k leginkább nálam), de mivel az uzsimban max. 20 CH lehet, hát még egy szelet se fér bele... na ezért eszem és hatalmas, laktató kajákat :D

    Amúgy ha valaki elkezdi egyszer nézni a CH-k számát és aszerint étkezni, nem tud leszokni róla... úgyhogy bocsi, ezért nézem ilyen szemmel :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amikor másodjára sütöttem, levettem a xilitet 150g-ról 100g-ra, de 75g is elég lenne, csak elsőre próbáltam követni az eredeti receptet (ott 150g cukor volt). Sajna amúgy nekem nincs olyan, hogy túl édes :)

      Figyelem a ch-t, de egyelőre még nincs megkötve, hogy egy-egy étkezésre mennyit ehetek (jövő héten derül ki a terheléses cukor eredménye), de amúgy igazad van, sok benne a ch. Viszont ha xilit helyett eritritolt használsz (majd szoptatás után én is visszaállok arra), akkor sokat javulnak az arányok :)

      Delete
  4. ja igen, mert vacsiig mindig betartom a szabályokat és tök pontosan kiszámolva étkezem, de esténként bedobok kicsit abból, amiből nem kéne, amióta nem szigorkodom magammal... :/ szóval még én dumálok!ha!

    ReplyDelete