Saturday, 27 October 2012

Hétvégi nyalánkságok :)

Sütögettem:)

Ez egy régi receptem és eredetileg nem muffin, de annak is tökéletesen megfelel. Egyszerű, gyors és nem kell méricskélni.

Bögrés-joghurtos muffin 12db

-2 bögre tk. liszt
-2 tojás
-fél bögre cukor/édesítő/xilit/stevia (nekem stevia)
-1/2 cs. sütőpor
-vanília aroma
-1/2 bögre olaj (nálam oliva)
-2dl joghurt - lehet natúr vagy gyümölcsös, ha utóbbi, akkor kevesebb édesítő kell bele
A bögre 2decis.

Mindent összekutyulunk és 180 fokon előmelegített sütőben 15 perc alatt készre sütjük (tűpróba). Én a tetejét még megszórtam egy kis mákkal, mert van és másra nem igazán használom.

Egy bögre kakaóval nagyon fincsi uzsi:)

Sajtos muffin - eredeti recept 12db

Annyit variáltam rajta, hogy a liszt nálam teljes kiörlésű és mivel nem volt itthon mustár így jobb híján raktam bele egy csapott evőkanál tejfölt.

Isteni finom, mint ha pogácsát ettem volna:)

Csokis banángolyók - innen 8db

A variálás nálam annyi, hogy csak egy kávéskanálnyi steviát használtam és háztartási keksz helyett az itt honos digestive kekszet :)

Az, hogy golyó, az túlzás :)

Tudom jól, hogy ezek nem "diétás" sütik, de még mindig egészségesebbek,mint a fehérlisztes-cukros cucmók. De úgy gondolom, hogy súlymegtartó diétában, megfelelő mozgásmennyiség mellett ezek mértékkel beleférnek. És néha jó egy kis változatosság:)
Ezt persze nem mind egy nap alatt ettem meg, jutott belőle David-nek is, nem is kevés:)






No comments:

Post a Comment