Saturday, 24 November 2012

Egy másfajta kihívás :)

Nagyon szeretek olvasni. Már gyerekként is így volt ez, bár a kötelezőeket nem szerettem, mert kötelező volt, de azért elolvastam őket, de az ajánlott olvasmányokat mindig érdekesebbnek tartottam. Volt idő, mikor annyira nem éltem ennek a szenvedélynek, de időről időre betértem egy könyvesboltba, ahonnan sosem távoztam üres kézzel.
A neten szörfözve találtam rá valamelyik nap egy cikkre: http://moly.hu/polcok/30-konyv-amelyet-el-kell-olvasnod-mielott-meghalsz és úgy éreztem, hogy ezt nekem találták ki. Vannak könyvek amiket már olvastam, de most más lesz az egész, mert angolul fogom az összeset elolvasni, mielőtt meghalok, ami remélem jó sokára lesz még :) Van itt egy jó kis antikvárium, ahonnan már be is szereztem párat a könyvekből, és barátságot kötöttem az idős hölgy tulajjal :)

Akkor nézzük:

  1. George Orwell: 1984
  2. A. A. Milne: Winnie The Pooh / Micimackó - olvastam
  3. Anthony Burgers: A clockwork orange / Gépnarancs
  4. Bible / Biblia - olvastam, de azt hiszem ez egyszer elég volt
  5. Harper Lee: To kill a mockingbird / Ne bántsátok a feketerigót!
  6. J. R. R. Tolkien: Lord of the Ring / A gyűrűk ura - lehet gáz, de még a filmet sem láttam
  7. Paulo Coelho: The alchemist / Az alkimista
  8. Mihail Bulgakov: The master and margarita / A Mester és Margarita
  9. Audrey Niffenegger: The time traveler's wife / Az időutazó felesége
  10. Yann Martel: Life of Pi / Pi élete
  11. Emily Bronte: Wuthering Heights / Üvöltő szelek - olvastam
  12. Kenneth Grahame: Wind in the willows / A szél lengeti a fűzfákat
  13. Margaret Mitchell: Gone with the wind / Elfújta a szél - valamikor régen láttam a filmet
  14. Alice Sebold: The lovely bones / Komfortos mennyország
  15. Khalil Gibran: The prophet / A próféta kertje
  16. Charles Dickens: Christmas Carol / Karácsonyi ének
  17. Charles Dickens: David Copperfield
  18. Charles Dickens: Great expectations / Szép remények
  19. Jane Austin: Pride and Prejudice / Büszkeség és balítélet - olvastam
  20. Charlotte Bronte: Jane Eyre - olvastam, egyik nagy kedvencem
  21. Erich Maria Remarque: All quiet on the western front / Nyugaton a helyzet változatlan - a filmet láttam
  22. Philip Pullmann: His dark materials Trilogy / Északi fény, A titokzatos kés, A borostyán látcső
  23. Sebastian Faulks: Birdsong
  24. John Steinbeck The grapes of wrath - Érik a gyümölcs
  25. William Golding: Lord of the flies - A legyek ura - ettől félek...
  26. Mark Haddon: The curious incident of the dog in the night-time / A kutya különös esete az éjszakában
  27. Thomas Hardy: Tess of the D'Urborilles  - Egy tiszta nő
  28. George Elliot: Middlemarch
  29. Barbara Kingsolver: The poisonwood bible 
  30. Aleksandr Solzhenitsyn: A day in the life of Ivan Denisovich / Ivan Gyeniszovics egy napja
Már beszereztem az antikváriumban a Micimackót, a Gépnarancsot, a Charles Dickens könyveket és a Büszkeség és balítéletet. Nehéz lesz angolul, de kihívásnak tekintem, a szókincsem is gyarapodni fog meg az agyam tágulni :)

No comments:

Post a Comment