Sunday, 4 November 2012

Vallomás

Egy vallomással tartozom "nektek" régóta. Elmondthattam volna már régebben is,de nem tettem, mert szégyellem. Szégyellem, hogy pofázok itt az egészséges életmódról, meg sportról, meg kajáról és én közbe meg....nos, dohányzom.....Tudom, káros, büdös, drága. Mindent tudok erről a szarról. Már annyiszor megpróbáltam leszokni, de valahogy sosem éreztem magam erősnek hozzá. Kipróbáltam a tapaszt, a rágót. Nem segítettek. És rájöttem azért, mert nem a nikotin hiányzik nekem (persze az is), hanem a szokás. Hogy leülök kávézni, és rágyújtok....
NA DE!!!!!
Holnap költözöm, holnap egy új fejezet kezdődik az életemben. És most először érzem úgy, hogy LE AKAROK SZOKNI!  Le akarom tenni ezt a büdös bagót. Rendeltem e-cigit,mert tudom, hogy csak úgy nem fog menni. DE ÍGY IGEN! És ezért is írtam itt le most nektek, hogy ez is motiváljon.
Szurkoljatok fiúk lányok! De tudom, hogy csak rajtam múlik. De sikerülni fog. Mert olyan nincs, hogy nem....:)

9 comments:

  1. Apám 30 éven át dohányzott, én kisgyerekként jártam le neki a napi 2 vörös Marlboro-ért. Egyik nap kinézett az ablakon, érezte, hogy szorítja a tüdeje, nem kapott levegőt. Akkor rájött, hogy nem akar meghalni, azonnal letette a cigit és soha többet nem gyújtott rá. Pár évvel később előszedték anyámmal a szekrényből az ajándék Dunhillt (ajándékcsomagban volt benne) és rágyújtottak... úgy fájt a légcsövük, örökre megjegyezték, hogy ez nem kell.

    Nem értem azokat, akik fel tudják fogni, hogy a dohányzástól rákosak lesznek, mégis cigiznek. Én is cigiztem, de pár hónap után mindig hányingerem kezdett lenni és abbahagytam. Többször is, végül meg úgy döntöttem, egyáltalán nem is kell, mert minek? Most már soha többet nem kívánom. Barátom nem tudom leszoktatni. Nem is erőltetem. Csak néha megkérem, ne legyen büdös (nem érdekli, milyen undorító szaga van és milyen rossz belenyalni egy hamutálcába) és néha megkérdezem, jó-e mérgezni magát.

    Bocs, hogy így fogalmazok, de csak azért, hogy érezd, milyen egy nem dohányosnak egy dohányos mellett. És a dohányzás nagyon undi... :/

    Remélem, hogy lesz erőd abbahagyni! You have the power!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Így van Angéla, az erő velem van:) Ha eddig olyan sok mindent meg tudtam tenni, akkor ez is sikerülni fog!!! A pasim is velem van, együtt csináljuk,így egyszerűbb lesz, nem lesz aki kísértésbe vigyen. Ma meg holnap még kifüstölöm magam, aztán soha többet :)

      Delete
  2. Én is cigiztem nagyon-nagyon sokáig. Aztán egy buli után kicsit másnaposan azt mondta a párom, hogy szokjunk le. Addig sosem akartam, meg sem fordult a fejemben, de akkor kattant valami. Mondtam neki, hogy jó és másnap délelőtt szívtam el az utolsó cigimet. Ő tovább cigizett még egy évig, de aztán Szilveszterkor éjfél előtt ő is elszívta az utolsó szálat. Nem mindenki ugyanúgy fogja fel a dolgot, neki kicsit még mindig lemondás az, ami nekem egy élmény, egy felszabadulás. Remélem, nektek sikerül úgy, hogy jó legyen. Nagyon sokat lehet vele nyerni. Bár én miatta rászoktam a szotyira és a sportra :P :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Igen,én úgy érzem, hogy most jött el az én időm. Lefogytam, sportolok, akkor a cigit is le kell tenni :) Meg azért "benne vagyok már a korban",ha esetleg pár éven belül gyereket szeretné(n)k:),akkor jobb most, mint akkor. Direkt azért vettem az elektronikus cigit, hogy a kezem-szám lefoglaljam-most itt úgy írnék valamit, de inkább nem:)

      Delete
    2. Sejtem én, sejtem... nyilván azrt is költözöl közelebb... :P :P :P

      Delete
    3. Jaja, hogy lefoglaljam kezem-szám :D :P

      Delete
  3. Az apukám a kezeim között halt meg. Tüdőrák. Túl későn szokott le a dohányzásról. Mindenkinek, aki dohányzik KÍVÁNOM, bárcsak látta volna, amit én láttam, bárcsak érezte volna, amit éreztem apu utolsó heteiben. Sok mindenen nem lehet változtatni, elkerülhetetlen, viszont csomó mindent meg lehet tenni, vagy nem tenni és máris kicsit kevesebb az esély a rosszra...
    Soha nem dohányoztam, szerintem meggyújtott cigi sem volt a számban, a családban senkit nem tudok, aki dohányzik, erre tegnap mit látok, a gyerekem vesz 2 ropit és tökéletes mozdulatokkal rágyújtott....:(
    Szerintem gusztustalan egy nő kezében a cigaretta. Bocs. :)
    És amitől nyílik a bicska a zsebemben, mikor babakocsi körül dohányoznak. Akkor sok minden cifra jut az eszembe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Részvétem apukád miatt. És igazad van, annyira igazad van!

      Delete
    2. Mi is játszottunk ropicigivel. Nem mindenki lesz dohányos tőle, ez csak szerepjáték :) Emiatt ne aggódj, bár tudom, hogy rossz látvány... részvétem!

      Delete