Monday, 11 July 2016

Terhesgondozás Skóciában

Összehasonlítani nem tudok,mert eddig még csak itt voltam terhes,de mivel otthon elég sok ismerös igen,így azért tudom,hogy vannak különbségek.
Ami a leglényegesebb,hogy itt orvos csak akkor lát,ha gond van a terhességgel,egyébként csak a midwife (szülésznövér/ápoló?) gondoskodik rólad. Itt nem viszik túlzásba az ultrahangot sem: 12 hét,20 hét és a terhesség vége fele van még kettö. Van egy telefonszám a legközelebbi szülészetre,ha bármi gond van öket kell hívni és azonnal foglalkoznak veled. Ez nálam 26 hetesen volt mikor nem éreztem kicsi V-t mozogni már pár órája és rendes elsögyerekes kismama módjára bepánikoltam:) Mondták amint tudunk menjünk. Persze minden rendben volt,de senki nem húzgálta a száját,hogy minek vesztegettük az idejüket.
Pénzelés,borítékolás egyáltalán nincs,söt szerintem felháborítónak találnák.
Nagyon természetesen veszik az egész 9 hónapot,de nem sz@rnak rád,mindenben segítenek,legyen szó a babáról,szoptatásról,segélyekröl stb.
Nagyon meg vagyok elégedve,bár gondolom mivel eddig minden zökkenö mentesen zajlott,nem is lehet okom panaszra:)
Ma 30 hetes a kisfiam odabent,már fejjel lefele,szívhang normális,rúgdos nagyokat.
Nekem vérnyomás jó,vizelet,vérminta ma véve,eddig 4,5kg hízás,ami csak a pocak meg kevés víz ,úgyhogu hipp-hipp hurrá,ezt a 10 hetet már fél lábon is kibírjuk:D

No comments:

Post a Comment